praktijkinformatie

Algemene praktijkinformatie - klachtenprocedure - privacy reglement

 

Praktijk Boot & Broere

Mijn praktijk is onderdeel van praktijk voor haptonomie en haptotherapie Boot & Broere

Mijn collega is Maaike Broere

 

Adres:

Texelstraat 80

1181 ES  Amstelveen

Telefoon:

020-4966255

De praktijk is iedere werkdag telefonisch bereikbaar met dien verstande dat we de telefoon niet opnemen als we met cliënten aan het werk zijn. In dat geval kunt u altijd een bericht inspreken en wordt u spoedig daarna teruggebeld.

 

E-mail:

bobboot@kpnmail.nl

 

Kosten en vergoeding

Het tarief voor zowel haptotherapie, als relatiebegeleiding bedraagt € 105,00

De sessies duren in de meeste gevallen 55 - 60 minuten

Als de tarieven belemmerend hoog voor je zijn, kunnen we dat samen bespreken. Laat dat rustig weten.

Vergoeding: de meeste zorgverzekeraars vergoeden haptotherapie (deels) vanuit de aanvullende verzekering. Ik voldoe aan de voorwaarde dat ik geregisteerd GZ haptotherapeut ben bij de beroepsvereniging VVH – vereniging van haptotherapeuten.

 

Afzeggen: Afspraken kunnen kosteloos worden afgezegd als dat minstens 36 uur van tevoren plaats vindt.

 

 

 

Bereikbaarheid per auto of openbaar vervoer

Auto

De praktijk is met de auto goed bereikbaar vanaf A9 en A10.

Er is vrijwel altijd voldoende parkeerruimte. Voor de praktijk is het betaald parkeren. Om de hoek is er een blauwe zone waar het tweeeneenhalf uur vrij parkeren is (dat geldt ook voor de winkelstraat om de hoek).

 

Openbaar vervoer

De praktijk is goed bereikbaar met openbaar vervoer: zie www.ov9292.nl

 

Klachtenprocedure

De Vereniging van Haptotherapeuten VVH en de bij haar aangesloten GZ-Haptotherapeuten stellen zich ten doel om de zorg voor u zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Ik doe daarvoor mijn uiterste best en houdt me hierbij aan de Beroepscode GZ-Haptotherapeut. Desondanks kan het voorkomen dat u ontevreden bent of een klacht heeft over de door mij geboden zorg.Dezeklachtenprocedure dient ervoor om u als cliënt te informeren over de mogelijkheden om uw ontevredenheid of klacht kenbaar te maken.Als u vragen heeft over de behandeling, ontevreden bent of een klacht heeft, dan kunt u dit altijd aan mij kenbaar maken.We kunnen in een gesprek dan samen komen tot duidelijkheid en hopelijk een bevredigende oplossing. Wilt u een vertrouwenspersoon spreken, dan is ook dat mogelijk. Hij / zij heeft een luisterend oor en is in staat om u te helpen uw ontevredenheid of klacht te verhelderen. U kunt hiervoor contact opnemen met het bureau van mijnberoepsvereniging,bereikbaar op 020 488 7116van maandag t/ m donderdag van 09:00 tot 12:00 uur.Klachtenfunctionaris | GeschilleninstantieMochten wijer samen niet uitkomen, dan kunt u de (gratis) hulp inschakelen van de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Zij is onpartijdig, bemiddelt en geeft geen oordeel. Uw informatie wordt door haar vertrouwelijk behandeld.Klachtenfunctionaris | Mevrouw L. de Boon, 06 48445538 of bemiddeling@quasir.nlIk ben via mijn beroepsvereniging aangesloten bij de Stichting Zorggeschil. Deze geschilleninstantie is erkend door het ministerie van VWS in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg, afgekort Wkkgz.TuchtrechtNaast dezeklachten-en geschillenregeling val ik ook ondertuchtrecht. De uitvoering van het tuchtrecht is in handen van de Commissie van Toezicht voor de Haptotherapie. Uw klacht wordt door deze commissie beoordeeld en behandeld volgens de geldende maatschappelijke en medisch-juridische normen. De commissie onderzoekt uw klacht eerst en verklaart deze vervolgens gegrond of ongegrond.Voor de behandeling van uw klacht bij de Commissie van Toezicht voor de Haptotherapie wordt aan u vooraf een bedrag van € 115,00 in rekening gebracht (administratiekosten). Pas als dit bedrag is ontvangen, wordt de klacht in behandeling genomen. Indien de klacht als gegrond wordt beschouwd, wordt dit bedrag later aan u terugbetaald.Commissie van Toezicht voor de HaptotherapieP/a DingemansVanderKindMr J. van der Pijl / secretarisSarphatistraat91017 WS AmsterdamDeze klachtenprocedure is uitsluitend van toepassing op in het Register van GZ-Haptotherapeuten opgenomen haptotherapeuten.

 

Privacyreglement

Ik, Bob Boot van Praktijk voor haptonomie en haptotherapie Bob Boot, hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze Privacy policy wil ik heldere en transparante informatie geven over hoe er door mij met persoonsgegevens wordt omgegaan.

 

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk en is het ook mijn wettelijke plicht (WGBO) om van u een dossier aan te leggen. Dit dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidssituatie en gegevens over de behandelingen. Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en gegevens die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener, bijvoorbeeld bij de huisarts.

 

U mag van mij verwachten dat ik zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens en ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens. Als uw behandelend therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier.

Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).

 

Ik ben als behandelaar gehouden aan de wettelijke bewaartermijn voor het cliëntendossier. Deze termijn is 15 jaar. Over ieder ander gebruik van uw gegevens zal ik u eerst informeren en hiervoor expliciet uw toestemming vragen.

 

De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:

  • Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming.
  • Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid.
  • Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
  • Een deel van de gegevens wordt gebruikt voor de financiële administratie en het opstellen van de factuur. De zorgverzekeraar stelt het verplicht om van u de volgende gegevens op te nemen op de factuur voor vergoeding:
    . NAW-gegevens verzekerde
    . Geboortedatum en verzekerdennummer verzekerde
    . Datum behandeling (bij periodieke factuur datum van elke behandeling)
    . Omschrijving behandeling: Behandeling haptotherapie
    . Kosten van de behandeling